Bestellen 🛒 en betalen 💳

Wat zit er in de box?

In de Dobbels box vind je 2 of 3 items, bestaande uit een spel, puzzel, bouwset of tekenboek. Je kan kiezen voor een mix met een spel, puzzel, bouwset en/of tekenboek. Of voor een mix met voornamelijk 1 type, bijvoorbeeld spellen of puzzels.

Kies ik zelf de inhoud van de box?

De inhoud van de box zal altijd een (beetje) verrassing blijven. Spannend tot de laatste seconde voor openen van je nieuwste kadootje! Je kan aangeven wat voor type inhoud je wil ontvangen, ook kun je de naam van je gewenste spel of puzzel typen in de opmerkingen.

Hoe pauzeer of annuleer ik?

Je kunt je box pauzeren of annuleren (geen opzegtermijn) door in je Mijn account pagina te kiezen voor de gewenste actie, onder het kopje ‘Abonnementen’. Of door een mailtje te sturen naar info@dobbels.nl – verwerken wij ‘m voor je!

Kan ik ook losse artikelen kopen?

Jazeker! Naast onze verrassende box hebben we ook onze webshop waarin je gewoon je eigen gekozen producten kunt bestellen.

Kan ik producten niet op voorraad ook bestellen?

Dit kan zeker; wij hebben (nog) niet van veel producten voorraad, dus moeten we soms na jouw bestelling eerst aankloppen bij onze leverancier(s), waarna ons pakketje jouw kant op komt.

We geven zo goed mogelijk op onze site aan zodra een product (tijdelijk) uitverkocht is als het ook bij onze leverancier(s) niet op voorraad is. Heb je alsnog vragen over een product? Neem vooral contact met ons op.

Ik kan spel X niet vinden in jullie webshop. Kunnen jullie het voor me bestellen?

Waarschijnlijk wel! Neem even contact met ons op, dan gaan we voor jou aan de slag en laten we het jou weten.

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt betalen via iDEAL, creditcard, Bancontact of PayPal. Alle betalingen worden verwerkt met betalingsverwerker Mollie van Stichting Mollie Payments.

Abonnementen (de maandelijkse boxen) worden standaard via automatische incasso betaald. Dit gebeurt via een SEPA betaling. SEPA staat voor Standaard Europese Incasso; informatie over SEPA vind je hier en hier. Automatische incasso voor abonnementen wordt ook uitgevoerd door Stichting Mollie Payments. Het Incassant ID van Mollie is: NL08ZZZ502057730000.

De automatische incasso kun je aanpassen naar handmatige verlenging. Ga hiervoor naar je Mijn Account pagina, klik op ‘Mijn abonnement’ en klik vervolgens op het schuifje rechts naast ‘Automatisch vernieuwen’.

Bezorgen 🚚 en verzendkosten 👛

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Binnen Nederland zijn de verzendkosten €5,- voor bestellingen tot €40,- en €3,- voor bestellingen tussen de €40,- en €60,-. Bestellingen vanaf €60,- verzenden wij gratis!

Wat zijn de verzendkosten naar België?

Naar België zijn de verzendkosten €9,- voor bestellingen tot €40,- en €7,- voor bestellingen tussen de €40,- en €60,-. Bestellingen vanaf €60,- verzenden wij gratis!

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Na het plaatsen van je webshop bestelling verzenden we je bestelling uiterlijk na 3 werkdagen en heb je je bestelling doorgaans de volgende dag, dus na 4 werkdagen, in huis. Zon- en feestdagen tellen hierin niet mee. In het drukke najaar met Sint en Kerst kan de bezorging 1 dagje langer duren.

De box wordt 2x per maand verzonden. Je ontvangt je box rond de 10e of de 25e van de maand. Bestel je voor de 5e, ontvang je ‘m rond de 10e en bestel je voor de 20e, ontvang je ‘m rond de 25e. Bestellen na de 20e betekent ontvangen rond de 10e de volgende maand.

Bestellingen worden verzonden via het PostNL netwerk, pakketjes bezorgd van maandag tot en met zaterdag. Eventuele vertragingen bij PostNL hebben wij niet in de hand. Weet dat PostNL een maximale levertijd rekent van 10 werkdagen.

Hoe weet ik of jullie mijn bestelling goed ontvangen hebben?

Nadat we je bestelling hebben ontvangen, krijg je van ons automatisch een mailtje ter bevestiging. Vervolgens laten we je nog via e-mail weten dat we klaar zijn met verwerken van je bestelling. Geen e-mail ontvangen? Kijk dan nog even in je spam folder of neem contact met ons op.

Ik ben niet thuis op het moment van bezorging?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging, probeert PostNL je pakket af te geven bij één van je (directe) buren en laat de bezorger een briefje bij je achter met je ‘niet-thuiscode’ voor meer informatie.

Als je pakketje niet bij de buren afgegeven kan worden, brengt de bezorger het naar het dichstbijzijnde PostNL-punt. Daar kun je je pakket vanaf de volgende werkdag tot een week later afhalen met je barcode en legitimatie.

Ik ben bang dat mijn pakketje kwijt is. En nu?

Balen zeg! Eventuele vertragingen bij PostNL hebben wij niet in de hand. Weet dat PostNL een maximale levertijd rekent van 10 werkdagen. Je pakketje nog steeds niet ontvangen? Neem even contact met ons op, zodat wij deze vervelende situatie snel voor je oplossen!

Retourneren ↪️ annuleren ❌ of beschadigd 💔

Is retourneren gratis?

Jazeker, retourneren binnen Nederland is gratis. Voor retourneren vanuit België geldt een eigen bijdrage van €4,95 voor het retour sturen van producten.

Tot wanneer kan ik mijn pakketje retourneren?

Om te beginnen; gratis retourneren geldt alleen voor bestellingen die binnen Nederland verzonden zijn. Je kunt artikelen tot 60 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren. Alleen ongeopende artikelen zijn te retourneren. Stuur de artikelen altijd goed verpakt terug in de originele verpakking met daarin de originele pakbon en het ingevulde retourformulier.

Kan ik ook een gedeelte van de bestelling retourneren?

Dit is mogelijk, voor zowel een bestelde box als een webshop bestelling.

Hoe werkt retourneren binnen Nederland?

Onze spelregels voor retourneren binnen Nederland:

1) Stuur ons een mail waarin je laat weten welke producten je wilt retourneren. Vermeld daarin duidelijk je viercijferig bestelnummer.

2) Wij sturen je een retourlabel via de mail. Print dit retourlabel uit en plak ‘m op de originele doos, over jouw eigen adres heen.

Let op: schrijf niet zelf het retouradres op het pakket, maar print altijd het (volledige!) retourlabel, anders rekent PostNL kosten voor de retourzending.

3) Lever het pakketje af bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt bij jou in de buurt. Het pakketje wordt gratis verzonden. Bewaar het bewijs van verzending.

4) Wanneer we je retour-pakketje in goede orde hebben ontvangen en het voldoet aan de retourvoorwaarden, storten we het bedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening. De eerder betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ worden alleen vergoed als je de complete bestelling retourneert. Als je een deel van je bestelling retourneert, worden de verzendkosten van de ‘heenweg’ niet vergoed.

Hoe werkt retourneren vanuit België?

Een pakketje retourneren vanuit België naar Nederland is iets ingewikkelder. Met een ERS (Europese Retour Service) label zorgen we dat dit goed komt. Wij vragen voor dit label een financiële bijdrage. Vaak ligt de prijs van een pakketje verzenden naar Nederland boven de €12, maar retourneren kost jou maar €4,95.

Onze spelregels voor retourneren vanuit België:

1) Stuur ons een mail waarin je laat weten welke producten je wilt retourneren. Vermeld daarin duidelijk je viercijferig bestelnummer.

2) Wij sturen je een ERS retourlabel via de mail. Print dit retourlabel uit en plak ‘m op de originele doos, over jouw eigen adres heen.

3) Lever het pakketje af bij het dichtstbijzijnde Bpost-punt bij jou in de buurt. Bewaar het bewijs van verzending.

4) Wanneer we je retour-pakketje in goede orde hebben ontvangen en het voldoet aan de retourvoorwaarden, storten we het bedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening. De eerder betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ worden alleen vergoed als je de complete bestelling retourneert. Als je een deel van je bestelling retourneert, worden de verzendkosten van de ‘heenweg’ niet vergoed.

Welk bedrag krijg ik terug?

Wanneer we je retour-pakketje in goede orde hebben ontvangen en het voldoet aan de retourvoorwaarden, storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening. De reeds betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ worden alleen vergoed als je de complete bestelling retourneert. Als je een deel van je bestelling retourneert worden de verzendkosten van de ‘heenweg’ niet vergoed.

Mocht je door de retour op een aankoopbedrag onder de gratis verzending (€60) uitkomen, dan brengen wij de bijbehorende verzendkosten in mindering op het terug te betalen bedrag.

Voorbeelden Nederland:

– Je hebt een box besteld voor €35 en €5 aan verzendkosten betaald (in totaal betaal je dus €40). Je besluit je hele bestelling te retourneren. Je krijgt het aankoopbedrag en de verzendkosten (€40) teruggestort op je rekening.

– Je hebt een box besteld voor €35 en €5 aan verzendkosten betaald (in totaal betaal je dus €40). Je besluit alleen een product ter waarde van €15 te retourneren. Aangezien de prijs van de box lager is dan het totaal van de afzonderlijke producten, krijg je een bedrag voor het geretourneerde product in verhouding van de totaalprijs (iets minder dan €15) terug. De eerder betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ (€5) worden niet vergoed.

– Je hebt voor €90 aan producten besteld en daardoor géén verzendkosten betaald. Je besluit voor €40 producten te retourneren. Hierdoor wordt de nieuwe aankoopwaarde van de bestelling €50, waardoor je geen recht meer hebt op de gratis verzending. Je krijgt daarom €40 min de bijbehorende verzendkosten terug.

Voorbeelden België:

– Je hebt een box besteld voor €35 en €9 aan verzendkosten betaald (in totaal betaal je dus €44). Je besluit je hele bestelling te retourneren. Je krijgt het aankoopbedrag en de verzendkosten (€44) teruggestort op je rekening. De kosten van het retourneren van je bestelling zijn €4,95 (via een ERS retourlabel).

– Je hebt een box besteld voor €35 en €9 aan verzendkosten betaald (in totaal betaal je dus €44). Je besluit alleen een product ter waarde van €15 te retourneren. Aangezien de prijs van de box lager is dan het totaal van de afzonderlijke producten, krijg je een bedrag voor het geretourneerde product in verhouding van de totaalprijs (iets minder dan €15) terug. De eerder betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ (€9) worden niet vergoed. De kosten van het retourneren van je bestelling zijn €4,95 (via een ERS retourlabel).

– Je hebt voor €90 aan producten besteld en daardoor géén verzendkosten betaald. Je besluit voor €40 producten te retourneren. Hierdoor wordt de nieuwe aankoopwaarde van de bestelling €50, waardoor je geen recht meer hebt op de gratis verzending. Je krijgt daarom €40 min de bijbehorende verzendkosten terug. De kosten van het retourneren van je bestelling zijn €4,95 (via een ERS retourlabel).

Hoe pauzeer of annuleer ik de box?

Je kunt je box pauzeren of annuleren (geen opzegtermijn) door in je Mijn account pagina te kiezen voor de gewenste actie, onder het kopje ‘Abonnementen’. Of door een mailtje te sturen naar info@dobbels.nl – verwerken wij ‘m voor je!

Producten in mijn bestelling zijn beschadigd en/of er mist een onderdeel. Wat nu?

Wat vervelend! Dat is uiteraard niet de bedoeling. We willen je aanraden je ontvangen pakket altijd goed te controleren op eventuele misverstanden.

Als consument heb je eenmalig recht op gratis vervanging van ontbrekende onderdelen, mits je dit bij ons aangeeft binnen één maand na aankoop. Neem even schriftelijk contact met ons op, dan zorgen wij dat het missende onderdeel snel bij jou op de deurmat ligt. Is je pakketje beschadigd bezorgd? Dan geldt ook; neem even schriftelijk contact met ons op zodat we dit probleem voor je kunnen oplossen!

Tip: Stuur ons een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van wat er mankeert zodat wij je goed kunnen helpen.

Sparen met dobbelstenen 🎲

Sparen met dobbelstenen?

Verdien dobbelstenen (spaarpunten) op onze website om ze vervolgens als korting in te zetten voor je volgende aankoop!

Voor elke €5 die je uitgeeft, krijg je 1 dobbelsteen. Ook kun je dobbelstenen verdienen door vrienden of familie uit te nodigen voor een pakketje Dobbels.

Elke 5 dobbelstenen zijn €1,- waard. Elke 10 dobbelstenen zijn €2,- waard. Met 15 dobbelstenen heb je €3,- korting etc.

Hoe wissel ik mijn dobbelstenen in?

Je kunt je dobbelstenen inwisselen in de winkelmand. Rechts bovenin de winkelmand zie je hoeveel dobbelstenen je kunt inwisselen en welke korting je dan ontvangt. Klik op korting toevoegen. Je dobbelstenen zijn nu ingewisseld tegen de bijbehorende korting en het kortingsbedrag is verwerkt in je bestelling. Onder ‘winkelmand totalen’ kun je de korting weer verwijderen als je je dobbelstenen toch niet wilt inwisselen.

Geen haast; je dobbelstenen hebben geen houdbaarheidsdatum en zijn oneindig inwisselbaar. 

Moet ik al mijn dobbelstenen in één keer gebruiken?

Ja, vooralsnog wel. Misschien is onze website in de toekomst wat slimmer en is ‘ie in staat om te onthouden hoeveel dobbelstenen jij wil bewaren voor een volgende aankoop. Wanneer het zo ver is laten we het weten!

Behoud ik mijn dobbelstenen als ik mijn bestelling retourneer?

Nee, we verlagen je totale aantal dobbelstenen met de dobbelstenen die je verdiend hebt met de producten die je retourneert.

Mijn dobbelstenen zijn niet bijgeschreven. Wat nu?

We geven jou automatisch dobbelstenen als je bestelling door ons verwerkt is. Al aan het puzzelen thuis, maar zijn je dobbelstenen nog steeds niet bijgeschreven? Neem dan even contact met ons op, kijken we het voor je na.

Zijn dobbelstenen ook in te wisselen voor contant geld?

Nee, je dobbelstenen zijn niet inwisselbaar voor contant geld. Dobbelstenen rollen alleen de prijs van je volgende bestelling omlaag.